Есен: има начин, по-кайто да останем в кондиция и да се преборим с умората

Есен: има начин, по-кайто да останем в кондиция и да се преборим с умората
15 октомври 2019

За да поддържа добрата защита и да намали умората в периоди на стрес или по време на цяна на сезона, природата отново предлага своята безценна подкрепа, която е незаменим наш помощник. Тайната е перфектната комбинация между:

  • L-теанинът е аминокиселина, която се намира естествено в листата на зеления чай
  • Витамин В1, който допринася за физиологичния енергиен метаболизъм
  • Витамин В3, който допринася за намаляване на умората

Но това не е всичко. Изглежда, че когато тези вещества се комбинират с омега-3 мастни киселини, извлечени от морски източници, те могат да засилят ефекта и ползите, които последните вече имат върху мозъчната функция (контрол на зрителния капацитет, умствената лекота, по-добра памет, рефлекси и внимание, намаляване на стреса и безпокойството, положителен ефект върху настроението, положителен ефект върху съня, развитието на IQ в плода и в детството и др.) и върху физическата ефективност. EPA и DHA, двете мастни киселини, естествено съдържащи се в омега-3, имат важно положително влияние върху сърдечната функция, както и върху когнитивната функция.

Теанинът: от матча чая до бдителното спокойствие на тибетските монаси

Ако ползите на много витамини от група B вече са известни, то за теанина се знае малко, въпреки че историята му има дълбоки корени в миналото. Теанинът е аминокиселина, която най-често се намира в чаените листа и в малки количества в гъбите Bay Bolete. Той има молекулна структура, подобна на тази на триптофана, аминокиселината, известна като предшественик на серотонин, или по-точно, невротрансмитер отговорен за спокойствието и доброто настроение. Теанинът може да се намери естествено в зеления и черен чай. Той присъства и в матча чая, зелен чай с произход от Китай, чиято техника за отглеждане и обработка е разработена от будистки монаси, на които те са основни потребители. И благодарение на това, че това вещество се съдържа в чая, се ражда връзката между консумацията на напитката и бдителното спокойствие, характерно за тези монаси. Поради тази причина теанинът може да бъде сериозна подкрепа в периодите на най-голяма умствена умора. След перорално приемане теанинът е в състояние да премине кръвно-мозъчната бариера и да създаде релаксиращо усещане, без обаче да дава сънливост. Той също така показа положителен ефект при намаляване на стреса.

В крайна сметка именно синергията между омега-3 незаменими мастни киселини от морски произход и активните съставки, изброени по-горе, усилват ефектите, които вече омега-3 притежават и които, което е от съществено значение, трябва задължително да се приемат чрез ежедневно хранене или добавки.

 

Редактиран от Елена Касираги, доктор по медицина - Equipe Enervit

Съвети за безопасно поведение, без да натоварвате тялото си прекомерно.

прочети още

Как да сме в добра физическа форма и кондиция? Чрез хранене или тренировки? Въпросът седи на дневен ред. Отговорът? И чрез двете.

прочети още

Причината за появявата на атаки на глад и натрупване на тегло е, че хормоните са извън баланс. Контролът на глада всъщност зависи от някои хормони, присъстващи в кръвта, червата и мозъка. И основна роля за това има начина ни на хранене.

прочети още

И кой каза, че не е възможно да останете в Зоната, когато обядвате или вечеряте извън дома? Зоната е prêt à porter lifestyle, с други думи - ще бъде с вас навсякъде.

прочети още

СЪСТАВКИ - 250 гр праз - 180 гр моркови - 180 гр зелена ябълка - 150г резене - 1 супена лъжица лимонов сок - 1 чаена лъжичка куркума на прах - 1 чаена лъжичка настърган джинджифил - 5 лъжици протеинови люспи - 2 супени лъжици зехтин екстра върджин - 2-3 скилидки чесън - черен пипер

прочети още

Една поговорка гласи: "Тези, които започват добре, са на половината път." В случая - става дума за закуската, разбира се. Най-общо, по отношение на закуската има два типа хора - „т. нар. "скипъри" на закуската“ или тези, които пропускат закуска и „любители на закуската“. Естествено, закуската е важно хранене и сама по себе си е от значение за всички. За разлика от това, което вероятно сте чували, тя не служи за активиране на метаболизма - това е фалшив мит. Въпреки това, има многобройни допълнителни предимства. Искате ли да знаете някои от тях? Прочетете нататък.

прочети още

Сърдечно-съдовото здраве е изключително важно за пълноценния ни живот, но същевременно то е и сериозно влошено не само сред нас, Българите, а и в световен мащаб. Ето някои кратки, полезни и актуални съвети, за това как да запазим сърцето си здраво за по-дълго време. 

прочети още

Да обичаш себе си означава да се грижиш себе си. Именно поради тази причина постоянната физическа активност с умерена интензивност трябва да бъде верен спътник в живота ни. Движението е изискване на нашето тяло, то е основно за физическото и психическото благосъстояни и за забавяне на физиологичното стареене.

прочети още

Правилното хранене е нещо, от което почти всички смятат, че разбират. Дали е така наистина? Оказва се, че само част от нашите навици и убеждения са наистина здравословни, докато други са резултат от фалшиви митове или от информация предавана от уста на уста, която не винаги носи вярно послание. Искате ли да знаете повече? Прочетете следващите редове.

прочети още

Лесно е да се каже „въглехидрати, протеини и мазнини“. Но наистина ли знаем колко са ни необходими, за да останем здрави и от какви храни да ги получим? Ако отговорът е не, не пропускайте тази статия. Тя ще ви бъде полезна за това да разберете как да съставите ястието си при всяко хранене и лека закуска.

прочети още

Слънчевото време оказва значително влияние върху ежедневието и самочувствието ни. С намаляването на слънчевите дни, ритъма на живот се променят, дори и да не е така осезаемо. В крайна сметка, ние не правим нищо повече, от това да преместим стрелките на часовника назад с един час. Но какво следва от това? Нека разберем.

прочети още

В края на изтощителните физически упражнения идва времето за възстановяване. Това е много деликатен и ценен момент, в който изборът на хранителни вещества може от една страна да благоприятства възстановяването на енергийните резерви, както и на мускулите, а от друга, да повлияе на стимулите, предизвикани от тренировките.

прочети още

Изобретателят на зоновата диета: "Храната е първото лекарство, в кухнята има генна терапия" Американският биохимик обяснява как правилното хранене може да осигури дълголетие и да противодейства на бума на рак и диабет от Марцио Бартолони

прочети още

EnerZona България ще вземе участие на тазгодишния експозиционен форум "Вселена Здраве", който ще се проведе за първи път за град Варна и Североизточна България на 12-13 октомври 2019 г. в Делта Планет Мол гр. Варна.

прочети още

Участие на ЕнерЗона България на изложение "Мисия здраве" от 27-29 септември 2019 в "Княжевка" градина.

прочети още