ФИЗИЧЕСКАТА АКТИВНОСТ - НУЖДА НА ОРГАНИЗМА, СЪЩО КАТО ХРАНАТА И ДИШАНЕТО.

ФИЗИЧЕСКАТА АКТИВНОСТ - НУЖДА НА ОРГАНИЗМА, СЪЩО КАТО ХРАНАТА И ДИШАНЕТО.
23 април 2020

Физическите упражнения са изискване на организма. Също както и нуждата от храна. Две условия, които не могат да бъдат игнорирани и без които съществуването ни е невъзможно или силно застрашено от болести. Всъщност балансираната диета и физическата активност с умерена и постоянна интензивност са инструментите, които позволяват на тялото ни да функционира по най-добрия начин и да увеличи максимално своята работоспособност. Защо е така? Нека да разберем заедно в тази статия.

Упражненията, подобно на храненето, може да променят експресията на нашите гени. Преди всичко, тези, които участват в контрола на метаболизма на клетката и нейното състояние на възпаление. Ето защо, ако целта ви е да се чувствате добре, необходимо е да отделите време за ежедневни тренировки. Физическата активност допринася за поддържането на добро здравословно състояние, поддържа формата и кондицията на тялото през годините, подпомага уменията ни като личности за справяне с проблеми и предизвикателства на ежедневието, благодарение на положителното и въздействие върху психичното състояние, в допълнение на което се постига и забавяне на когнитивното стареене. Не на последно място, физическата активност с умерена интензивност и с постоянна честота също може да благоприятства оптималното функциониране на имунната система.

Физическа активност и благополучие на организма. Оттам идва всичко

Помислете, че в тялото ни живеят сто хиляди милиарда клетки. И всеки е снабден с ензим, наречен AMP киназа (AMP-k). По-известен е като "ензим на живота". За да е ясно, той работи точно като превключвател за уелнес: ако се активира, той поддържа оптималното функциониране на организма и насърчава дълголетието му. Неговата задача всъщност е да опосредства контрола на енергийното ниво на клетката и да регулира нейния метаболизъм, така че да насърчи производството на енергия.

Как да активирате "ензима на живота"?

За да активираме този ензим имаме три страхотни съюзника: упражненията, намаляването на приема на калории и висока консумация на полифеноли. За първия стълб или физическата активност е важно да я практикувате редовно, отделяйки правилното внимание на възстановяването и редуването на аеробни сесии (например ходене, джогинг, бягане, колоездене, спинино, плуване) със сесии за трениране и поддържане на тонус и мускулна сила. По отношение на намаляването на калориите, правете го така, че да не създавате дефицит от нутриенти на организма и да постигате ситост - стратегия като Зоната етази, с която това моиже да се постигне, но също е уникална и защото в същността си вече съдържа третият постулат, за който говорих: голяма консумация на полифеноли и храни, богати на тях като зеленчуци, плодове, подправки, какаови зърна и, умерено, червено вино. Ако вече знаем достатъчно за Зоната, в следващите статии ще ви разкрием кои тренировки можете да правите у дома, дори в тези по-специални дни на ограничение, за да тренирате и да постигнете така желаното благополучие.

 

Куриран от Елена Касираги, доктор по медицина - Equipe Enervit

Редактиран от д-р Слав Димитров, специалист по Кардиология

Съвети за безопасно поведение, без да натоварвате тялото си прекомерно.

прочети още

Как да сме в добра физическа форма и кондиция? Чрез хранене или тренировки? Въпросът седи на дневен ред. Отговорът? И чрез двете.

прочети още

Причината за появявата на атаки на глад и натрупване на тегло е, че хормоните са извън баланс. Контролът на глада всъщност зависи от някои хормони, присъстващи в кръвта, червата и мозъка. И основна роля за това има начина ни на хранене.

прочети още

И кой каза, че не е възможно да останете в Зоната, когато обядвате или вечеряте извън дома? Зоната е prêt à porter lifestyle, с други думи - ще бъде с вас навсякъде.

прочети още

СЪСТАВКИ - 250 гр праз - 180 гр моркови - 180 гр зелена ябълка - 150г резене - 1 супена лъжица лимонов сок - 1 чаена лъжичка куркума на прах - 1 чаена лъжичка настърган джинджифил - 5 лъжици протеинови люспи - 2 супени лъжици зехтин екстра върджин - 2-3 скилидки чесън - черен пипер

прочети още

Една поговорка гласи: "Тези, които започват добре, са на половината път." В случая - става дума за закуската, разбира се. Най-общо, по отношение на закуската има два типа хора - „т. нар. "скипъри" на закуската“ или тези, които пропускат закуска и „любители на закуската“. Естествено, закуската е важно хранене и сама по себе си е от значение за всички. За разлика от това, което вероятно сте чували, тя не служи за активиране на метаболизма - това е фалшив мит. Въпреки това, има многобройни допълнителни предимства. Искате ли да знаете някои от тях? Прочетете нататък.

прочети още

Сърдечно-съдовото здраве е изключително важно за пълноценния ни живот, но същевременно то е и сериозно влошено не само сред нас, Българите, а и в световен мащаб. Ето някои кратки, полезни и актуални съвети, за това как да запазим сърцето си здраво за по-дълго време. 

прочети още

Да обичаш себе си означава да се грижиш себе си. Именно поради тази причина постоянната физическа активност с умерена интензивност трябва да бъде верен спътник в живота ни. Движението е изискване на нашето тяло, то е основно за физическото и психическото благосъстояни и за забавяне на физиологичното стареене.

прочети още

Правилното хранене е нещо, от което почти всички смятат, че разбират. Дали е така наистина? Оказва се, че само част от нашите навици и убеждения са наистина здравословни, докато други са резултат от фалшиви митове или от информация предавана от уста на уста, която не винаги носи вярно послание. Искате ли да знаете повече? Прочетете следващите редове.

прочети още

Лесно е да се каже „въглехидрати, протеини и мазнини“. Но наистина ли знаем колко са ни необходими, за да останем здрави и от какви храни да ги получим? Ако отговорът е не, не пропускайте тази статия. Тя ще ви бъде полезна за това да разберете как да съставите ястието си при всяко хранене и лека закуска.

прочети още

Слънчевото време оказва значително влияние върху ежедневието и самочувствието ни. С намаляването на слънчевите дни, ритъма на живот се променят, дори и да не е така осезаемо. В крайна сметка, ние не правим нищо повече, от това да преместим стрелките на часовника назад с един час. Но какво следва от това? Нека разберем.

прочети още

В края на изтощителните физически упражнения идва времето за възстановяване. Това е много деликатен и ценен момент, в който изборът на хранителни вещества може от една страна да благоприятства възстановяването на енергийните резерви, както и на мускулите, а от друга, да повлияе на стимулите, предизвикани от тренировките.

прочети още

Изобретателят на зоновата диета: "Храната е първото лекарство, в кухнята има генна терапия" Американският биохимик обяснява как правилното хранене може да осигури дълголетие и да противодейства на бума на рак и диабет от Марцио Бартолони

прочети още

Всеки сезон идва със своите особености, за справянето с които се изисква енергия от нашето тяло и ум. Ако добавим към това и допълнителните стрес фактори, като например самата смяна на сезона, съвременното забързжано ежедневие и др., е много вероятно да се повлияе нашата работоспособност, ефективност и имунитет. Но има добри новини.

прочети още

EnerZona България ще вземе участие на тазгодишния експозиционен форум "Вселена Здраве", който ще се проведе за първи път за град Варна и Североизточна България на 12-13 октомври 2019 г. в Делта Планет Мол гр. Варна.

прочети още

Участие на ЕнерЗона България на изложение "Мисия здраве" от 27-29 септември 2019 в "Княжевка" градина.

прочети още