Как да се храним и поддържаме добра физическа форма при работа от вкъщи

Как да се храним и поддържаме добра физическа форма при работа от вкъщи
9 април 2020

 

Smart working или работата от вкъщи отдавна са сред нещата, които вълнуват повечето хора, които ходят на работа. Ако без съмнение този метод на работа може да предложи множество предимства, то от друга страна може да донесе и някои малки неудобства. На първо място, по-заседнал начин на живот и по-обилно хранене. Как можете да се приддържате към оптимален начин на живот дори в дома си и да поддържате контрола върху фигурата си? Нека да разберем заедно.

Движение и пак движение:

Имаше известна песен, чийто рефрен гласи „you'vе got to move it, move it“. Но как можете да останете активни, когато сте принудени да прекарвате повечето време на закрито, а може би и в малки апартаменти? Има начин. По време на работното време на всеки 30 минути, прекарани в седнало положение, станете за 3 минути. В този времеви прозорец можете да ходите или да стоите неподвижно. Тази проста стратегия, чиито ползи за кръвното налягане са научно доказани, ни позволява да поддържаме метаболизма си активен. В края на работния ден или ако предпочитате преди да започнете, направете кратка гимнастика със собственото си тегло и естествени движения за раздвижване на кръвообръщението и стимулиране на мускулния тонус.

Хранене: режим и баланс

Стратегията за хранене на Зоната винаги Ви е предлагала ценен подход: редовност в храненето и баланс на хранителните вещества. Тези два аспекта могат да Ви дадат ситост през следващите часове и да намалят нуждата от ядене от скука. Затова закусете в рамките на един час след като се събудите, а ако правите упражнения на гладно, не забравяйте да закусите в рамките на половин час от края на тренировката си. Вкусна и практична закуска може да бъде например мляко от алтернативен източник или кисело мляко с ЕнерЗона Мюсли или ЕнерЗона Бисквити. Разнообразявайте сутрините с балансирана закуска, като пакетче Хапки на ЕнерЗона, придружено с кафе или чай. Продължете деня с обяд. Разделянето на ястието на три равни части ще ви позволи да следвате принципите на Зоната, без да претегляте храните: поставете в една трета от ястието хранителен източник на чист протеини като пиле, риба, омлет от яйчен белтък, тофу и продължете с щедра порция от зеленчуци в комплект с порция зърнени храни или бобови растения. Овкусете с екстра върджин зехтин. Вземете си кратка почивка следобяд, например с чай и бисквитките на ЕнерЗона. И накрая, завършете деня с вечеря: можете да започнете с обилна порция зеленчуци, която да поставите в чинбията си или зеленчуково пюре и да продължите с източник на чист протеин, като блюдото си с Крекери или Гризини ЕнерЗона. Добавете малко ядки или маслини за разкош. Ако искате да си позволите балансиран аперитив по време на готвене, ЕнерЗона Чипс 40-30-30 са отлично решение.

 Този изключителен момент от живота ни ни учи на много неща. Сред всички тях, отделяме време да обичаме и себе си. Започнете с ежедневните тренировки и се грижете за храните, които слагате в чинията си всеки ден. Тези два инструмента са първите съюзници на вашето благополучие.

Куриран от Елена Касираги, доктор по медицина - Equipe Enervit

Редактиран от д-р Слав Димитров, специалист по Кардиолигия

Съвети за безопасно поведение, без да натоварвате тялото си прекомерно.

прочети още

Как да сме в добра физическа форма и кондиция? Чрез хранене или тренировки? Въпросът седи на дневен ред. Отговорът? И чрез двете.

прочети още

Причината за появявата на атаки на глад и натрупване на тегло е, че хормоните са извън баланс. Контролът на глада всъщност зависи от някои хормони, присъстващи в кръвта, червата и мозъка. И основна роля за това има начина ни на хранене.

прочети още

И кой каза, че не е възможно да останете в Зоната, когато обядвате или вечеряте извън дома? Зоната е prêt à porter lifestyle, с други думи - ще бъде с вас навсякъде.

прочети още

СЪСТАВКИ - 250 гр праз - 180 гр моркови - 180 гр зелена ябълка - 150г резене - 1 супена лъжица лимонов сок - 1 чаена лъжичка куркума на прах - 1 чаена лъжичка настърган джинджифил - 5 лъжици протеинови люспи - 2 супени лъжици зехтин екстра върджин - 2-3 скилидки чесън - черен пипер

прочети още

Една поговорка гласи: "Тези, които започват добре, са на половината път." В случая - става дума за закуската, разбира се. Най-общо, по отношение на закуската има два типа хора - „т. нар. "скипъри" на закуската“ или тези, които пропускат закуска и „любители на закуската“. Естествено, закуската е важно хранене и сама по себе си е от значение за всички. За разлика от това, което вероятно сте чували, тя не служи за активиране на метаболизма - това е фалшив мит. Въпреки това, има многобройни допълнителни предимства. Искате ли да знаете някои от тях? Прочетете нататък.

прочети още

Сърдечно-съдовото здраве е изключително важно за пълноценния ни живот, но същевременно то е и сериозно влошено не само сред нас, Българите, а и в световен мащаб. Ето някои кратки, полезни и актуални съвети, за това как да запазим сърцето си здраво за по-дълго време. 

прочети още

Да обичаш себе си означава да се грижиш себе си. Именно поради тази причина постоянната физическа активност с умерена интензивност трябва да бъде верен спътник в живота ни. Движението е изискване на нашето тяло, то е основно за физическото и психическото благосъстояни и за забавяне на физиологичното стареене.

прочети още

Правилното хранене е нещо, от което почти всички смятат, че разбират. Дали е така наистина? Оказва се, че само част от нашите навици и убеждения са наистина здравословни, докато други са резултат от фалшиви митове или от информация предавана от уста на уста, която не винаги носи вярно послание. Искате ли да знаете повече? Прочетете следващите редове.

прочети още

Лесно е да се каже „въглехидрати, протеини и мазнини“. Но наистина ли знаем колко са ни необходими, за да останем здрави и от какви храни да ги получим? Ако отговорът е не, не пропускайте тази статия. Тя ще ви бъде полезна за това да разберете как да съставите ястието си при всяко хранене и лека закуска.

прочети още

Слънчевото време оказва значително влияние върху ежедневието и самочувствието ни. С намаляването на слънчевите дни, ритъма на живот се променят, дори и да не е така осезаемо. В крайна сметка, ние не правим нищо повече, от това да преместим стрелките на часовника назад с един час. Но какво следва от това? Нека разберем.

прочети още

В края на изтощителните физически упражнения идва времето за възстановяване. Това е много деликатен и ценен момент, в който изборът на хранителни вещества може от една страна да благоприятства възстановяването на енергийните резерви, както и на мускулите, а от друга, да повлияе на стимулите, предизвикани от тренировките.

прочети още

Изобретателят на зоновата диета: "Храната е първото лекарство, в кухнята има генна терапия" Американският биохимик обяснява как правилното хранене може да осигури дълголетие и да противодейства на бума на рак и диабет от Марцио Бартолони

прочети още

Всеки сезон идва със своите особености, за справянето с които се изисква енергия от нашето тяло и ум. Ако добавим към това и допълнителните стрес фактори, като например самата смяна на сезона, съвременното забързжано ежедневие и др., е много вероятно да се повлияе нашата работоспособност, ефективност и имунитет. Но има добри новини.

прочети още

EnerZona България ще вземе участие на тазгодишния експозиционен форум "Вселена Здраве", който ще се проведе за първи път за град Варна и Североизточна България на 12-13 октомври 2019 г. в Делта Планет Мол гр. Варна.

прочети още

Участие на ЕнерЗона България на изложение "Мисия здраве" от 27-29 септември 2019 в "Княжевка" градина.

прочети още