ГЛАДНИ АТАКИ? РАЗБЕРЕТЕ КОГА СЕ ПОЯВЯВАТ И КАК ДА ГИ КОНТРОЛИРАТЕ

ГЛАДНИ АТАКИ? РАЗБЕРЕТЕ КОГА СЕ ПОЯВЯВАТ И КАК ДА ГИ КОНТРОЛИРАТЕ
17 февруари 2020

Хранителните вещества, тяхното количество и как ги съчетаваме всеки път, когато се храним, от закуската до основно хранене, преминавайки през междинните хранения, имат основно значение за появата на този неконтролируем, нервен глад, но и за неговото отсъствие. Изпитвате ли често атаки на глад? Заинтригувахме ли ви? Прочетете и разберете как да ги управлявате най-оптимално.

 

Гладни атаки

 

Нека първо да изясним един аспект. Гладът не е прищявка или резултат от стресови и нервни дни. Тялото ни показва, че има нужда да повиши кръвната си захар, чрез приема на храни, богати на захари. Не е изненадващо, че когато сме в разгара на атаките на глад, единствената ни мисъл е как да хапнем нещо сладко или при всички положения, богато на въглехидрати и още по-добре, ако е с висок гликемичен индекс като шоколад, парче пица, вафла или нещо пакетирано. След прием на една от тези храни се случва така, че кръвната захар се повишава рязко, инсулинът се стимулира, но същревременно изпитваме и чувство на удовлетворение и радост. Колкото по-внезапно, обаче, концентрацията на захар в кръвта се повишава, толкова и по-бързо тя спада. Така се поражда неудържимо желание за последващо хранене със захари. Попадаме в порочен кръг. За да излезете от него не е достатъчно само силна воля, необходимо е и да балансирате въглехидратите с протеини и добри мазнини всеки път, когато ядете. Включително и за междинните хранения. Точно така, както предполагат принципите на Зоната.

 

Глад и ситост: как да утолите глада и да стимулирате ситостта

 

Голяма част от действието на хормоните се осъществява в основата на хипоталамуса, зона на мозъка, която съдържа някои неврони, способни да стимулират апетита и следователно глада, както и да го потиснат, като по този начин създават усещане за ситост. Знаем, че хранителните вещества действат върху синтеза на хормони. Остава само да балансираме хранителните вещества, за да балансираме хормоните, които са в основата на механизмите на глад и ситост.

 

На практика:

 

Всеки път, когато ядем, е необходимо да не приемаме само въглехидрати с цел да ни задоволят нуждите от остър глад, тъй като така несъмнено бихме поели по-голямо количество от нужното ни. Трябва да ги съчетаваме с протеинови източници и добри мазнини, които винаги да съпътстват приема на въглехидрати. В средата на сутринта, вместо да консумирате пакет бисквити, вземете половината от него (така, че да съдържа около 9-10 гр. въглехидрати) и добавете малка порция шунка или обезмаслено сирене. Например 2-3 бисквити (около 15-20 гр. при 60 гр.въглеходрати на 100 гр. продукт) с около 35 гр. шунка или с 30-40 гр. нискомаслено сирене от краве мляко. Избрали сте голям плод? Вземете половината от него и го гарнирайте с кубче пармезан. Това е прост метод за насърчаване на ситостта, разрушаване на порочния кръг на глада и насърчаване на умствената яснота.

 

Куриран от Елена Касираги, доктор по медицина - Equipe Enervit

 

ВЪЗОБНОВЯВАНЕ НА СПОРТА И АКТИВНОСТИТЕ НА ОТКРИТО

Съвети за безопасно поведение, без да натоварвате тялото си прекомерно.

прочети още

Физическа кондиция и как тренировките могат да подсилят предимствата на нискокалоричната хранителна стратегия

Как да сме в добра физическа форма и кондиция? Чрез хранене или тренировки? Въпросът седи на дневен ред. Отговорът? И чрез двете.

прочети още

ОБЯД В ОФИСА: КАК ДА НАПРАВИМ ТАКА, ЧЕ ДА ОСТАНЕМ В ЗОНАТА? ДОРИ И СЛЕД ТРЕНИРОВКА В ОБЕДНАТА ПОЧИВКА.

И кой каза, че не е възможно да останете в Зоната, когато обядвате или вечеряте извън дома? Зоната е prêt à porter lifestyle, с други думи - ще бъде с вас навсякъде.

прочети още

КРЕМ СУПА С ПРАЗ ЛУК, ЯБЪЛКА И ПРОТЕИНОВИ ГРАНУЛИ

СЪСТАВКИ - 250 гр праз - 180 гр моркови - 180 гр зелена ябълка - 150г резене - 1 супена лъжица лимонов сок - 1 чаена лъжичка куркума на прах - 1 чаена лъжичка настърган джинджифил - 5 лъжици протеинови люспи - 2 супени лъжици зехтин екстра върджин - 2-3 скилидки чесън - черен пипер

прочети още

Закуската: първо хранене за деня. Как да я направим най-полезна и ефикасна? За спортуващи и не само.

Една поговорка гласи: "Тези, които започват добре, са на половината път." В случая - става дума за закуската, разбира се. Най-общо, по отношение на закуската има два типа хора - „т. нар. "скипъри" на закуската“ или тези, които пропускат закуска и „любители на закуската“. Естествено, закуската е важно хранене и сама по себе си е от значение за всички. За разлика от това, което вероятно сте чували, тя не служи за активиране на метаболизма - това е фалшив мит. Въпреки това, има многобройни допълнителни предимства. Искате ли да знаете някои от тях? Прочетете нататък.

прочети още

ЗДРАВО СЪРЦЕ: НАРЪЧНИК НА ПОТРЕБИТЕЛЯ. ЧАСТ ПЪРВА.

Сърдечно-съдовото здраве е изключително важно за пълноценния ни живот, но същевременно то е и сериозно влошено не само сред нас, Българите, а и в световен мащаб. Ето някои кратки, полезни и актуални съвети, за това как да запазим сърцето си здраво за по-дълго време. 

прочети още

Коледни и Новогодишни празници: изберете тренировката, която е подходяща за вас

Да обичаш себе си означава да се грижиш себе си. Именно поради тази причина постоянната физическа активност с умерена интензивност трябва да бъде верен спътник в живота ни. Движението е изискване на нашето тяло, то е основно за физическото и психическото благосъстояни и за забавяне на физиологичното стареене.

прочети още

НАЙ-ЧЕСТО СРЕЩАНИТЕ ГРЕШКИ ПРИ ХРАНЕНЕ

Правилното хранене е нещо, от което почти всички смятат, че разбират. Дали е така наистина? Оказва се, че само част от нашите навици и убеждения са наистина здравословни, докато други са резултат от фалшиви митове или от информация предавана от уста на уста, която не винаги носи вярно послание. Искате ли да знаете повече? Прочетете следващите редове.

прочети още

Въглехидрати, протеини, мазнини: наистина ли знаем колко и какво да ядем, за да се чувстваме добре?

Лесно е да се каже „въглехидрати, протеини и мазнини“. Но наистина ли знаем колко са ни необходими, за да останем здрави и от какви храни да ги получим? Ако отговорът е не, не пропускайте тази статия. Тя ще ви бъде полезна за това да разберете как да съставите ястието си при всяко хранене и лека закуска.

прочети още

Как промяната на времето се отразява на тялото ни и как да намлим влиянието му по естествен начин. Ето няколко практични съвета.

Слънчевото време оказва значително влияние върху ежедневието и самочувствието ни. С намаляването на слънчевите дни, ритъма на живот се променят, дори и да не е така осезаемо. В крайна сметка, ние не правим нищо повече, от това да преместим стрелките на часовника назад с един час. Но какво следва от това? Нека разберем.

прочети още

Как да постигнете оптимално възстановяване след спорт чрез ефективна хранителна стратегия

В края на изтощителните физически упражнения идва времето за възстановяване. Това е много деликатен и ценен момент, в който изборът на хранителни вещества може от една страна да благоприятства възстановяването на енергийните резерви, както и на мускулите, а от друга, да повлияе на стимулите, предизвикани от тренировките.

прочети още

"Зоната не е проста диета. Това е различен начин на мислене за храната, това е начин на живот (lifestyle), но също така и начин на мислене (mindstyle)" Бари Сиърс

Изобретателят на зоновата диета: "Храната е първото лекарство, в кухнята има генна терапия" Американският биохимик обяснява как правилното хранене може да осигури дълголетие и да противодейства на бума на рак и диабет от Марцио Бартолони

прочети още

Есен: има начин, по-кайто да останем в кондиция и да се преборим с умората

Всеки сезон идва със своите особености, за справянето с които се изисква енергия от нашето тяло и ум. Ако добавим към това и допълнителните стрес фактори, като например самата смяна на сезона, съвременното забързжано ежедневие и др., е много вероятно да се повлияе нашата работоспособност, ефективност и имунитет. Но има добри новини.

прочети още

EnerZona България ще бъде представена на изложението за здраве и здравни прдукти "Вселена Здраве" във Варна

EnerZona България ще вземе участие на тазгодишния експозиционен форум "Вселена Здраве", който ще се проведе за първи път за град Варна и Североизточна България на 12-13 октомври 2019 г. в Делта Планет Мол гр. Варна.

прочети още

Участие на изложение "Мисия Здраве"

Участие на ЕнерЗона България на изложение "Мисия здраве" от 27-29 септември 2019 в "Княжевка" градина.

прочети още