ОБРАТНО ВЪВ ФОРМА СЛЕД ПРАЗНИЦИТЕ

ОБРАТНО ВЪВ ФОРМА СЛЕД ПРАЗНИЦИТЕ
24 януари 2020

Търсенето на съвети как да отслабнете след коледните празници със сигурност е най-застъпено в мрежата, което е най-популярно в наши дни. На първо място трябва да се каже, че да се наслаждаваш на моментите на празнуване, като почиташ добрата храна, но без дасе лишаваш от нея, е едно доста добро умение, което, обаче трябва да се възпита и усвои. Разбира се, не е нужно да се редуват излишъци с ограничаване от празник до празник.

 

Понякога, обаче, се случва да прекарате повече време на масата и да намалите времето, посветено на движение. Резултатът е, че можете да се окажете в края на празнуването с няколко килца в повече. Постенето или придържането към драстични диети, очевидно е лоша идея. Ето няколко съвета за намиране на ефективен път към добрата форма и фитнес.

 

Не казвайте "на диета" съм. Терминът диета, въпреки че в най-точната си етимология означава "начин на живот", днес придоби отрицателна конотация, която свързва ежедневното хранене с лишения и самоотричане от някои храни. Това е нещо много лошо. За да отслабнете, трябва да го направите ефективно и за да поддържате постигнатите резултати във времето, е необходимо да помислите за положителна хранителна стратегия, която ни позволява да се храним с удоволствие и която насърчава ситостта ни. Стратегията за хранене на Зоната носи именно тази концепция: учи как да балансираш ястието при хранене и да балансираш хранителните вещества помежду им всеки път, когато ядеш. Това е превъзпитание на начина, по който сме свикнали да гледаме на храната и чиито ползи са осезаеми на момент. Поради тази причина, постигнатите резултати се поддържат с течение на времето, дори след като достигнете "фитнес/добър външен вид" целта си. Ситостта, удоволствието от храната, бистрия ум и  физическата кондиция са само част от предимствата, които могат да бъдат изпитани, ако бъдете „в зоната“ или в хормонален баланс.

 

"Junk" food или т.нар. бърза храна - рядко, но си позволявайте всичко и се хранете без вина. Както в тренировките, така и в храненето, позволете си ден (или половин ден) за почивка; с други думи, веднъж седмично или на всеки десет дни, почерпете се с така наречената "Junk" храна. Ако диетата ви е била балансирана през цялата седмица, наградете себе си с такъв туп храна. Ще установите, че няма да изядете кой знае колко, нито ще напълнеете, а през седмиците ще намерите удовлетворение дори в най-малките кулинарни предложения.


Направете принципите на Зоната "Вашите" добри навици. Започнете да с ехраните обилно със зеленчуци. Винаги придружавайте храните бедни на протеини с друг източник на белтък и с въглехидрати с нисък гликемичен индекс. И изберете добрите мазнини, като избягвате наситени, транс и хидрогенираните такива. Никога не прекарвайте повече от 5 часа без да ядете: закуските са от основно значение, дори когато искате да отслабнете. И се движете по някакъв начин, с постоянство и умереност. Хормоналната каскада, която задейства физическата активност, благоприятства от една страна усещане за удоволствие, което е много важно и приятно, а от друга, също така ще насърчи ситостта ви. Сигурно е, че ще направите тези нови навици свои, дори след като сте постигнали желаната физическа форма. Най-вече тогава!


Куриран от Елена Касираги, доктор по медицина - Equipe Enervit

Съвети за безопасно поведение, без да натоварвате тялото си прекомерно.

прочети още

Как да сме в добра физическа форма и кондиция? Чрез хранене или тренировки? Въпросът седи на дневен ред. Отговорът? И чрез двете.

прочети още

Причината за появявата на атаки на глад и натрупване на тегло е, че хормоните са извън баланс. Контролът на глада всъщност зависи от някои хормони, присъстващи в кръвта, червата и мозъка. И основна роля за това има начина ни на хранене.

прочети още

И кой каза, че не е възможно да останете в Зоната, когато обядвате или вечеряте извън дома? Зоната е prêt à porter lifestyle, с други думи - ще бъде с вас навсякъде.

прочети още

СЪСТАВКИ - 250 гр праз - 180 гр моркови - 180 гр зелена ябълка - 150г резене - 1 супена лъжица лимонов сок - 1 чаена лъжичка куркума на прах - 1 чаена лъжичка настърган джинджифил - 5 лъжици протеинови люспи - 2 супени лъжици зехтин екстра върджин - 2-3 скилидки чесън - черен пипер

прочети още

Една поговорка гласи: "Тези, които започват добре, са на половината път." В случая - става дума за закуската, разбира се. Най-общо, по отношение на закуската има два типа хора - „т. нар. "скипъри" на закуската“ или тези, които пропускат закуска и „любители на закуската“. Естествено, закуската е важно хранене и сама по себе си е от значение за всички. За разлика от това, което вероятно сте чували, тя не служи за активиране на метаболизма - това е фалшив мит. Въпреки това, има многобройни допълнителни предимства. Искате ли да знаете някои от тях? Прочетете нататък.

прочети още

Сърдечно-съдовото здраве е изключително важно за пълноценния ни живот, но същевременно то е и сериозно влошено не само сред нас, Българите, а и в световен мащаб. Ето някои кратки, полезни и актуални съвети, за това как да запазим сърцето си здраво за по-дълго време. 

прочети още

Да обичаш себе си означава да се грижиш себе си. Именно поради тази причина постоянната физическа активност с умерена интензивност трябва да бъде верен спътник в живота ни. Движението е изискване на нашето тяло, то е основно за физическото и психическото благосъстояни и за забавяне на физиологичното стареене.

прочети още

Правилното хранене е нещо, от което почти всички смятат, че разбират. Дали е така наистина? Оказва се, че само част от нашите навици и убеждения са наистина здравословни, докато други са резултат от фалшиви митове или от информация предавана от уста на уста, която не винаги носи вярно послание. Искате ли да знаете повече? Прочетете следващите редове.

прочети още

Лесно е да се каже „въглехидрати, протеини и мазнини“. Но наистина ли знаем колко са ни необходими, за да останем здрави и от какви храни да ги получим? Ако отговорът е не, не пропускайте тази статия. Тя ще ви бъде полезна за това да разберете как да съставите ястието си при всяко хранене и лека закуска.

прочети още

Слънчевото време оказва значително влияние върху ежедневието и самочувствието ни. С намаляването на слънчевите дни, ритъма на живот се променят, дори и да не е така осезаемо. В крайна сметка, ние не правим нищо повече, от това да преместим стрелките на часовника назад с един час. Но какво следва от това? Нека разберем.

прочети още

В края на изтощителните физически упражнения идва времето за възстановяване. Това е много деликатен и ценен момент, в който изборът на хранителни вещества може от една страна да благоприятства възстановяването на енергийните резерви, както и на мускулите, а от друга, да повлияе на стимулите, предизвикани от тренировките.

прочети още

Изобретателят на зоновата диета: "Храната е първото лекарство, в кухнята има генна терапия" Американският биохимик обяснява как правилното хранене може да осигури дълголетие и да противодейства на бума на рак и диабет от Марцио Бартолони

прочети още

Всеки сезон идва със своите особености, за справянето с които се изисква енергия от нашето тяло и ум. Ако добавим към това и допълнителните стрес фактори, като например самата смяна на сезона, съвременното забързжано ежедневие и др., е много вероятно да се повлияе нашата работоспособност, ефективност и имунитет. Но има добри новини.

прочети още

EnerZona България ще вземе участие на тазгодишния експозиционен форум "Вселена Здраве", който ще се проведе за първи път за град Варна и Североизточна България на 12-13 октомври 2019 г. в Делта Планет Мол гр. Варна.

прочети още

Участие на ЕнерЗона България на изложение "Мисия здраве" от 27-29 септември 2019 в "Княжевка" градина.

прочети още