Коледни и Новогодишни празници: изберете тренировката, която е подходяща за вас

Коледни и Новогодишни празници: изберете тренировката, която е подходяща за вас
30 декември 2019

Не се питайте колко физическа активност би била подходяща за мен. По-добре се запитайте колко време имате на разположение. И го оползотворете правилно. Време, което да е само за вас. Време, в което да изчистите ума си или да споделите с приятел. Коледните празници са подходящ момент да започнете с това или да увеличим минутите, които можете да посветите ежедневно на движение и грижа за себе си.

А сега изберете дисциплината, която предпочитате. Ето някои идеи за аеробна активност, за да оползотворите добре наличното време и да оптимизирате ефективността на тренировката си.

 

1. Ходене


Ходенето е най-старият спорт в света. Това е прост и лесен начин да се движите, който не изисква специални предпазни мерки или перфектна техника. Пътеката е идеална за всяка възраст. Малка тайна: използвайте тежеста на горните крайници, така че да могат да поддържат и подпомагат движението на долните крайници. Отпуснете раменете. Да вървим. Ако имате 30 минути, направете 5 минути загрявка, по време на която ще отпуснете ставите и мускулите, телесната ви температура леко ще се повиши и дишането ви ще се балансира. Увеличете темпото си за 1 минута и се върнете в редовната скорост за още 2 минути. Повторете тази цикличност на темпото 5 до 10 пъти. Завършете сесията с 5 минути бавно ходене.

 

2. Тичане


Обичате ли да тичате? Изберете правилните обувки за да предпазите стъпалото и ставите. Включете хронометъра и да започваме. Загрейте за 5 минути. След това ускорете за 30 сек. и отново забавете, но не прекомерно, за минута и половина. Повторете 5-10 пъти в зависимост от времето, с което разполагата и физическата ви издръжливост. За край - 5 или повече минути за нормализиране на жизнените показателите.

 

3. Колоездене


Колоезденето вече е достъпно за всеки. Изберете безопасни, а не заледени пътища, носете светлини, за да накарате автомобилистите да забележат вашето присъствие на улицата, както изисква законът за движение по пътищата и не на последно място - носете светло-отразителна жилетка. В този случай има няколко предложения за това как да действате, но със сигурност много по-просто и в същото време ефективно и забавно е да направите следното: след няколко минути загрявка, увеличавате темпото за 1 минута, след което възстановявайте с нормално темпо за 2 минути. Имате ли на разположение час? Въртете педалите с постоянно и равномерно темпо и на всеки 5 минути правете решително ускорение от 30 секунди. Винаги завършвайте с няколко минути за възстановяване на жизнените показатели като дишане и пулс, за да нормализирате стойностите им.

 

4. Плуване


Ако студът провокира мързелът във вас или улиците на открито не са достатъчно безопасни, тогава изберете басейн. След загряване от поне 100 m с бавно темпо (4 дължини, ако басейнът е 25 m), преплувайте 1000 m непрекъснато, но на всеки 75 m (т.е. на всеки 3 25 m) ускорявате темпото и ритъма в продължение на 25 m. Ако все още нямате достатъчно опит, можете да разделите 1000 м на 2 на 500 м с няколко минути почивка, запазвайки същите вариации вътре в тях.

 

Стратегията за хранене е хранене по Зоната. Тя е ценен инструмент за оптимизиране на тренировъчните ви постижения, като допринася за загубата на тегло, ако имате нужда от това или за поддържане на вашата физическа форма, като ви осигурява оптималното хранене и ви поддържа сити. Не на последно място, не забравяйте, че времето за тренировки е време за вас: насладете му се!

 

Редактирано от Елена Касираги, доктор по медицина - Equipe Enervit

Физическа кондиция и как тренировките могат да подсилят предимствата на нискокалоричната хранителна стратегия

Как да сме в добра физическа форма и кондиция? Чрез хранене или тренировки? Въпросът седи на дневен ред. Отговорът? И чрез двете.

прочети още

ГЛАДНИ АТАКИ? РАЗБЕРЕТЕ КОГА СЕ ПОЯВЯВАТ И КАК ДА ГИ КОНТРОЛИРАТЕ

Причината за появявата на атаки на глад и натрупване на тегло е, че хормоните са извън баланс. Контролът на глада всъщност зависи от някои хормони, присъстващи в кръвта, червата и мозъка. И основна роля за това има начина ни на хранене.

прочети още

ОБЯД В ОФИСА: КАК ДА НАПРАВИМ ТАКА, ЧЕ ДА ОСТАНЕМ В ЗОНАТА? ДОРИ И СЛЕД ТРЕНИРОВКА В ОБЕДНАТА ПОЧИВКА.

И кой каза, че не е възможно да останете в Зоната, когато обядвате или вечеряте извън дома? Зоната е prêt à porter lifestyle, с други думи - ще бъде с вас навсякъде.

прочети още

КРЕМ СУПА С ПРАЗ ЛУК, ЯБЪЛКА И ПРОТЕИНОВИ ГРАНУЛИ

СЪСТАВКИ - 250 гр праз - 180 гр моркови - 180 гр зелена ябълка - 150г резене - 1 супена лъжица лимонов сок - 1 чаена лъжичка куркума на прах - 1 чаена лъжичка настърган джинджифил - 5 лъжици протеинови люспи - 2 супени лъжици зехтин екстра върджин - 2-3 скилидки чесън - черен пипер

прочети още

Закуската: първо хранене за деня. Как да я направим най-полезна и ефикасна? За спортуващи и не само.

Една поговорка гласи: "Тези, които започват добре, са на половината път." В случая - става дума за закуската, разбира се. Най-общо, по отношение на закуската има два типа хора - „т. нар. "скипъри" на закуската“ или тези, които пропускат закуска и „любители на закуската“. Естествено, закуската е важно хранене и сама по себе си е от значение за всички. За разлика от това, което вероятно сте чували, тя не служи за активиране на метаболизма - това е фалшив мит. Въпреки това, има многобройни допълнителни предимства. Искате ли да знаете някои от тях? Прочетете нататък.

прочети още

ЗДРАВО СЪРЦЕ: НАРЪЧНИК НА ПОТРЕБИТЕЛЯ. ЧАСТ ПЪРВА.

Сърдечно-съдовото здраве е изключително важно за пълноценния ни живот, но същевременно то е и сериозно влошено не само сред нас, Българите, а и в световен мащаб. Ето някои кратки, полезни и актуални съвети, за това как да запазим сърцето си здраво за по-дълго време. 

прочети още

НАЙ-ЧЕСТО СРЕЩАНИТЕ ГРЕШКИ ПРИ ХРАНЕНЕ

Правилното хранене е нещо, от което почти всички смятат, че разбират. Дали е така наистина? Оказва се, че само част от нашите навици и убеждения са наистина здравословни, докато други са резултат от фалшиви митове или от информация предавана от уста на уста, която не винаги носи вярно послание. Искате ли да знаете повече? Прочетете следващите редове.

прочети още

Въглехидрати, протеини, мазнини: наистина ли знаем колко и какво да ядем, за да се чувстваме добре?

Лесно е да се каже „въглехидрати, протеини и мазнини“. Но наистина ли знаем колко са ни необходими, за да останем здрави и от какви храни да ги получим? Ако отговорът е не, не пропускайте тази статия. Тя ще ви бъде полезна за това да разберете как да съставите ястието си при всяко хранене и лека закуска.

прочети още

Как промяната на времето се отразява на тялото ни и как да намлим влиянието му по естествен начин. Ето няколко практични съвета.

Слънчевото време оказва значително влияние върху ежедневието и самочувствието ни. С намаляването на слънчевите дни, ритъма на живот се променят, дори и да не е така осезаемо. В крайна сметка, ние не правим нищо повече, от това да преместим стрелките на часовника назад с един час. Но какво следва от това? Нека разберем.

прочети още

Как да постигнете оптимално възстановяване след спорт чрез ефективна хранителна стратегия

В края на изтощителните физически упражнения идва времето за възстановяване. Това е много деликатен и ценен момент, в който изборът на хранителни вещества може от една страна да благоприятства възстановяването на енергийните резерви, както и на мускулите, а от друга, да повлияе на стимулите, предизвикани от тренировките.

прочети още

"Зоната не е проста диета. Това е различен начин на мислене за храната, това е начин на живот (lifestyle), но също така и начин на мислене (mindstyle)" Бари Сиърс

Изобретателят на зоновата диета: "Храната е първото лекарство, в кухнята има генна терапия" Американският биохимик обяснява как правилното хранене може да осигури дълголетие и да противодейства на бума на рак и диабет от Марцио Бартолони

прочети още

Есен: има начин, по-кайто да останем в кондиция и да се преборим с умората

Всеки сезон идва със своите особености, за справянето с които се изисква енергия от нашето тяло и ум. Ако добавим към това и допълнителните стрес фактори, като например самата смяна на сезона, съвременното забързжано ежедневие и др., е много вероятно да се повлияе нашата работоспособност, ефективност и имунитет. Но има добри новини.

прочети още

EnerZona България ще бъде представена на изложението за здраве и здравни прдукти "Вселена Здраве" във Варна

EnerZona България ще вземе участие на тазгодишния експозиционен форум "Вселена Здраве", който ще се проведе за първи път за град Варна и Североизточна България на 12-13 октомври 2019 г. в Делта Планет Мол гр. Варна.

прочети още

Участие на изложение "Мисия Здраве"

Участие на ЕнерЗона България на изложение "Мисия здраве" от 27-29 септември 2019 в "Княжевка" градина.

прочети още