НАЙ-ЧЕСТО СРЕЩАНИТЕ ГРЕШКИ ПРИ ХРАНЕНЕ

НАЙ-ЧЕСТО СРЕЩАНИТЕ ГРЕШКИ ПРИ ХРАНЕНЕ
12 декември 2019

 

 

Излишък от някои видове мазнини.

 

 

Не е вярно, че всички мазнини са вредни за здравето. Мазнините всъщност имат много важно и различно въздействие върху нашето тяло. Някои са "добри", като екстра върджин зехтина (богат на полифеноли в допълнение към противовъзпалителното и антиоксидантно действие) и пречистените концентртати на омега-3 от рибено масло. Те са ваши съюзници в борбата с болестите. Мазнини като тези от семена и ядки са много богати на омега-6, които днес вече сме склонни да приемаме по-често и  в по-големи количества. От друга страна, наситените,трансмазнините и хидрогенираните мазнини са истински противници на здравословния начин на живот. При термичната обработка на тези мазнини (като при пърженето) се образува вещество наречено акролеин, което е токсично за черния дроб и дразнещо за стомашната лигавица. Друг е въпросът с дисбаланса в липидния профил, който се появява при прекомерната употреба на такива мазнини. Това не означава, че никога не трябва да ги консумирате, но определено трябва да ги избягвате. 

 

Излишната захар.

 

 

Можете да я срещнете навсякъде като тя най-често се крие в пакетираните храни. Но също така я има и в белия хляб и картофеното пюре. Или някои сухари, към които често добавяме сладки плодови конфитюри, без да мислим за подходящ баланс с други макронутриенти като протеини и мазнини. Излишъкът от захар всъщност създава реактивна хипогликемия, която в дългосрочен план благоприятства увеличаването на мастните депа и затруднява отслабването.

 

Недостатъчна консумация на зеленчуци

 

 

Повечето от нас си дават сметка, че яденето на пресни и сезонни зеленчуци при всяко хранене е почти невъзможно. И все пак това е начинът за постигане на минималната дневна потребност от полифеноли. Зеленчуците са богати не само на фибри - те съдържат в различо количество витамини и полифеноли. Фибрите от своя страна са полезни за чревната перисталтиката, но също така имат своиствата и на пребиотици, благоприятствайки чревната флора. Има и още. Те повишават чувството за ситост (за това трябва да се консумират първи по ред в храната) и имат положително влияние върху гликемичния отговор, като забавят усвояването на високо и бързо въглехидратните храни). И това са само някои от ползите от тях. В закючение може да се каже, че има наблюдения и доказателства, че спортистите, които не консумират зеленчуци, страдат от травми по-често.

 

Редактиран от Елена Касираги, доктор по медицина - Equipe Enervit

Съвети за безопасно поведение, без да натоварвате тялото си прекомерно.

прочети още

Как да сме в добра физическа форма и кондиция? Чрез хранене или тренировки? Въпросът седи на дневен ред. Отговорът? И чрез двете.

прочети още

Причината за появявата на атаки на глад и натрупване на тегло е, че хормоните са извън баланс. Контролът на глада всъщност зависи от някои хормони, присъстващи в кръвта, червата и мозъка. И основна роля за това има начина ни на хранене.

прочети още

И кой каза, че не е възможно да останете в Зоната, когато обядвате или вечеряте извън дома? Зоната е prêt à porter lifestyle, с други думи - ще бъде с вас навсякъде.

прочети още

СЪСТАВКИ - 250 гр праз - 180 гр моркови - 180 гр зелена ябълка - 150г резене - 1 супена лъжица лимонов сок - 1 чаена лъжичка куркума на прах - 1 чаена лъжичка настърган джинджифил - 5 лъжици протеинови люспи - 2 супени лъжици зехтин екстра върджин - 2-3 скилидки чесън - черен пипер

прочети още

Една поговорка гласи: "Тези, които започват добре, са на половината път." В случая - става дума за закуската, разбира се. Най-общо, по отношение на закуската има два типа хора - „т. нар. "скипъри" на закуската“ или тези, които пропускат закуска и „любители на закуската“. Естествено, закуската е важно хранене и сама по себе си е от значение за всички. За разлика от това, което вероятно сте чували, тя не служи за активиране на метаболизма - това е фалшив мит. Въпреки това, има многобройни допълнителни предимства. Искате ли да знаете някои от тях? Прочетете нататък.

прочети още

Сърдечно-съдовото здраве е изключително важно за пълноценния ни живот, но същевременно то е и сериозно влошено не само сред нас, Българите, а и в световен мащаб. Ето някои кратки, полезни и актуални съвети, за това как да запазим сърцето си здраво за по-дълго време. 

прочети още

Да обичаш себе си означава да се грижиш себе си. Именно поради тази причина постоянната физическа активност с умерена интензивност трябва да бъде верен спътник в живота ни. Движението е изискване на нашето тяло, то е основно за физическото и психическото благосъстояни и за забавяне на физиологичното стареене.

прочети още

Лесно е да се каже „въглехидрати, протеини и мазнини“. Но наистина ли знаем колко са ни необходими, за да останем здрави и от какви храни да ги получим? Ако отговорът е не, не пропускайте тази статия. Тя ще ви бъде полезна за това да разберете как да съставите ястието си при всяко хранене и лека закуска.

прочети още

Слънчевото време оказва значително влияние върху ежедневието и самочувствието ни. С намаляването на слънчевите дни, ритъма на живот се променят, дори и да не е така осезаемо. В крайна сметка, ние не правим нищо повече, от това да преместим стрелките на часовника назад с един час. Но какво следва от това? Нека разберем.

прочети още

В края на изтощителните физически упражнения идва времето за възстановяване. Това е много деликатен и ценен момент, в който изборът на хранителни вещества може от една страна да благоприятства възстановяването на енергийните резерви, както и на мускулите, а от друга, да повлияе на стимулите, предизвикани от тренировките.

прочети още

Изобретателят на зоновата диета: "Храната е първото лекарство, в кухнята има генна терапия" Американският биохимик обяснява как правилното хранене може да осигури дълголетие и да противодейства на бума на рак и диабет от Марцио Бартолони

прочети още

Всеки сезон идва със своите особености, за справянето с които се изисква енергия от нашето тяло и ум. Ако добавим към това и допълнителните стрес фактори, като например самата смяна на сезона, съвременното забързжано ежедневие и др., е много вероятно да се повлияе нашата работоспособност, ефективност и имунитет. Но има добри новини.

прочети още

EnerZona България ще вземе участие на тазгодишния експозиционен форум "Вселена Здраве", който ще се проведе за първи път за град Варна и Североизточна България на 12-13 октомври 2019 г. в Делта Планет Мол гр. Варна.

прочети още

Участие на ЕнерЗона България на изложение "Мисия здраве" от 27-29 септември 2019 в "Княжевка" градина.

прочети още